Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów Drukuj
Informacje wprowadził/a: Monika Czyżewska    wtorek, 07 lipca 2009 10:22

 

Sposób załatwienia sprawy

Usuwanie drzew i krzewów regulują przepisy ustawy o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004r. (Dz. U. z 2009r. Nr 151, poz. 1220 z późń. zm.). Zgodnie z przytoczoną regulacją przed wycinką zadrzewień i zakrzaczeń, w tym także w przypadku samosiejek, istnieje obowiązek uzyskania zgody wójta. Do pobrania wzór wniosku poniżej lub w Wydziale Infrastruktury i Zamówień Publicznych Urzędu Gminy w Cegłowie, ul. T. Kościuszki 4, pokój nr 5.

Wymagane dokumenty
Zgodnie z art. 83 ust. 4 ustawy o ochronie przyrody prawidłowo wypełniony wniosek powinien zawierać:
1. imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości;'
2. oświadczenie z własnoręcznym podpisem właściciela nieruchomości o prawie dysponowania nieruchomością
3. nazwę gatunku drzewa lub krzewu;
4. obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130cm;
5. przeznaczenia terenu, na którym rośnie drzewo lub krzew;
6. przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu;
7. wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy;
8. rysunek lub mapę określającą usytuowanie drzewa lub krzewu w stosunku do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej nieruchomości.

Miejsce składania
Prawidłowo wypełniony formularz wraz z załącznikami można składać w kancelarii Urzędu Gminy w Cegłowie, ul. T. Kościuszki 4, 05-319 Cegłów w następujące dni: w poniedziałki od 800-1800, w pozostałe dni w godz. od 800-1600.


Dodatkowe informacje

Zezwolenia wójta na wycinkę nie wymagają następujące drzewa i krzewy:

1. w lasach

2. owocowe, z wyłączeniem rosnących na terenie nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków oraz w granicach parku narodowego lub rezerwatu przyrody – na obszarach nieobjętych ochroną krajobrazową;
3. na plantacjach drzew i krzewów;
4. których wiek nie przekracza 10 lat;
5. usuwanych w związku z funkcjonowaniem ogrodów botanicznych lub zoologicznych;
6. usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu z obszarów położonych między linią brzegu a wałem przeciwpowodziowym lub naturalnym wysokim brzegiem, w który wbudowano trasę wału przeciwpowodziowego, z wałów przeciwpowodziowych i terenów w odległości mniejszej niż 3 m od stopy wału;
7. które utrudniają widoczność sygnalizatorów i pociągów, a także utrudniają eksploatację urządzeń kolejowych albo powodują tworzenie na torowiskach zasp śnieżnych, usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu;
8. stanowiących przeszkody lotnicze, usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu;
9. usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu ze względu na potrzeby związane z utrzymywaniem urządzeń melioracji wodnych szczegółowych.

 

Termin załatwienia sprawy

Rozpatrywanie wniosków odbywa się w kolejności ich składania. Termin na wydanie decyzji zgodnie z art. 35 § 3 Kodeksu postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960r. ( Dz. U. 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.), do 1 miesiąca, a w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy od daty złożenia kompletnego wniosku.

 

Szczegółowe informacje
W Wydziale Infrastruktury i Zamówień Publicznych Urzędu Gminy w Cegłowie lub pod nr tel. 25 759-59-32

 

Tryb odwoławczy
Od wydanych decyzji, za pośrednictwem, stronom niezadowolonym z rozstrzygnięcia przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach, ul. Piłsudskiego 38, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

 

Data ostatniej modyfikacji: środa, 14 marca 2012 01:13